torsdag 14 februari 2013

Ett halvt år...

Tiden springer förbi mig och jag hänger knappt med längre. Lillan är redan ett halvår och håller på och få sina första tänder!

Inte jättekul med tanke på amningen och risk för bitning, än har hon inte kommit på tanken som tur e. Får väl se om hon börjar bitas med de så risgrynen.

Som förälder hinner man inte tänka så mycket på sina intressen eller så kanske man rent av skaffar nya. Jag gick med i en facebookgrupp om barnvagnar, till en början bara för att lära mig mer om dem och vilka funktioner som är att föredra osv. Men efter några månader i denna stora grupp av barnvagnsnördars sällskap så är jag helt biten och har insett fördelen med att ha flera vagnar. En för var situation och underlag.
Så vår klassiska Emmaljunga vi köpte innan lilla A kom har fått sällskap av en Bugaboo Cameleon, som jag byggde ihop av delar inköpta via nämnda grupp och putsat upp o satt ihop här hemma, det var som julafton när paketen började ramla in!
Såhär ser pärlan ut! Tyvärr har lillan redan vuxit ur liggdelen men den är minst lika snygg med sittdel. Det som är kul med denna modellen är att man kan byta suflett och därmed färg och stil på vagnen busenkelt. Det är även många som syr sufletter och dynor själva, något som lockar en synörd som mig. Denna marimekko suflett är sydd av en sömmerska, men jag håller på med en egen,
Det största hindret för kreativiteten är dock den konstanta tidsbrist för ens egna intressen som föräldraskapet präglas av. Sy tid består numer av en halvtimme här o där till skillnad mot de hela helger jag kunde sitta förrut.
I gengäld får jag hur mycket bebisgos som helst och det är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar